Älykelloihin uutta eloa päivityksillä
Testasimme edellisessä numerossa älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden sosiaalisen median ominaisuuksia. Lehden ilmestymisen jälkeen älykellomerkki Fitbit otti yhteyttä: miksi Blaze-mallin Facebookia ja Twitteriä ei testattu?
Syy on se, että testasimme kellon ennen kuin siihen tuli syksyllä ohjelmistopäivitys. Aiemmin siinä ei ollut kyseisiä somekanavia, mutta päivityksen myötä ne solahtivat aikaraudan valikkoon.
Päivitykset ovat yleinen käytäntö verestää laitteiden tietoturvaa ja tuoda niihin uusia ominaisuuksia.
Esimerkiksi Yle Areenan äly-tv-sovellukset päivittyivät marraskuussa muutamiin Samsungin, Panasonicin ja LG:n televisioihin. Päivitykset ovat yleensä maksuttomia, ja ne voi hyväksyä asetuksista. Huoltoon laitetta ei tarvitse viedä.
älykello
Blaze
Fitbit
Päivitys