Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Asiakkaat vaihtoivat hotellia omalla kustannuksellaan – ei ylimääräistä hyvitystä

Matkanjärjestäjä palautti majoituksen osuuden matkapaketista, mutta lisäkorvausta ei maksettu. Lautakunnan mukaan hotellin puutteet olisivat oikeuttaneet vain pieneen hinnanalennukseen.
Julkaistu: 19.10.2025
Henkilö vetää perässään matkalaukkua.

Matkanjärjestäjä palautti majoituksen osuuden matkapaketista, mutta lisäkorvausta ei maksettu. Lautakunnan mukaan hotellin puutteet olisivat oikeuttaneet vain pieneen hinnanalennukseen.

RIITA

Kolmihenkinen matkaseurue osti pakettimatkan Rodokselle 2 904 eurolla. Asiakkaiden mielestä hotelli ei kuitenkaan vastannut sovittua, vaan esimerkiksi lasten allas ja yleiset tilat olivat erittäin likaiset. He reklamoivat matkanjärjestäjää, joka ei kuitenkaan voinut järjestää uutta hotellia. Matkustajat hankkivat omin päin toisen majoituksen, joka maksoi 1 878,24 euroa. Matkanjärjestäjä lupasi palauttaa matkapaketin majoituksen osuutta vastaavan hinnan, 1 514 euroa. Asiakas vaati vahingonkorvaukseksi summien erotusta, 364,24 euroa.

Matkanjärjestäjä kiisti vaatimuksen. Matkapaketin majoitus korvattiin asiakkaalle kokonaan, vaikka seurue ehti majoittua yhden yön alkuperäisessä hotellissa. Toisekseen puutteet hotellin siisteydessä pyrittiin korjaamaan välittömästi. Asiakas ei kuitenkaan ollut tyytyväinen siivouksen lopputulokseen eikä huoneenvaihto kelvannut hänelle.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

matkustaminen

Ratkaisuja riitoihin