Asiakas ei päässyt bussin jatkoyhteydelle – taksimatkaa ei korvattu
Lautakunta katsoi, että asiakkaan olisi pitänyt käyttää joukkoliikennettä.
RIITA
Asiakas osti linja-automatkan Turusta Helsingin Kamppiin ja edelleen Länsisatamaan. Jatkoyhteys ei toteutunut, koska asemalaiturin portit eivät asiakkaan mukaan auenneet. Asiakas otti asiakaspalvelusta saamansa ohjeistuksen mukaan taksin satamaan. Hän vaati menetetyn jatkoyhteyden hinnan palautusta eli 4,17 euroa. Lisäksi hän vaati vahingonkorvausta ensisijaisesti 16,40 euron taksimatkan ja toissijaisesti 2,95 euron joukkoliikennemaksun verran.
Linja-autoyhtiö myönsi jatkoyhteyden hinnanpalautusvaatimuksen mutta kiisti vahingonkorvausvaatimuksen. Asiakasta ei kehotettu ottamaan taksia vaan menemään satamaan muilla tavoin, esimerkiksi julkisella liikenteellä. Tähän oli hyvin aikaa.
matkustaminen
Ratkaisuja riitoihin