Kauneusklinikka toimi lainvastaisesti

Kauneusklinikka Ainola on toiminut kuluttajansuojalain vastaisesti tarjottuaan kuluttajille ilmaisia kasvohoitoja. Klinikan ilmaiset hoidot tarkoittivat käytännössä kasvohoitotuotteiden tuote-esittelyä ja myyntitilaisuutta.

Lainvastaisuuden totesi kuluttaja-asiamies noin kuukausi sitten julkaisemassaan ratkaisussa. Yritystä velvoitettiin selkeyttämään markkinointiaan.

Kauneusklinikka oli kertonut kuluttajille puhelimitse, ettei kasvohoitoon osallistuminen velvoita heitä mihinkään. Hoitoon saapuneiden odotettiin kuitenkin tekevän jopa tuhansien eurojen sopimuksen tuotepaketeista ja hoitokäynneistä.

Kauneushoitolan todettiin myös valehdelleen joillekin kuluttajille siitä, että heidän tuttavansa olisivat suositelleet kuluttajille kasvohoitoa. Todellisuudessa mitään tuttavan suositusta ei ollut olemassa.

Kuluttaja-lehti kertoi Kauneusklinikka Ainolan ilmaisista kasvohoidoista elokuun alussa. Jutussa kerrottiin myös joidenkin kuluttajien kokeneen myyntitilanteen painostavana.

Aggressiivinen myynti voi tehdä kaupasta lainavastaisen. Kuluttaja-asiamiehen mukaan yritys ei kuitenkaan tämän osalta rikkonut lakia.

Kommentit (1)

Kauneusklinikka Ainolan myymissä kuolleenmeren ilmaston (sellaista ilmastoa ei ole olemassakaan) tuotteissa ei ole kaikissa lainkaan tuoteselosteita, mikä on jo lainvastaista. Yritys myös huiputtaa vanhoja ihmisiä agressiivisella myynnillään. Ikäihmiset eivät ole tottuneita ottamaan selvää asioista, koska uskovat ihmisten ja yritysten olevan rehellisiä.
Kyseinen klinikka huiputti anoppini, joka asuu Rovaniemellä, allekirjoittamaan vuoden sopimuksen hoidoista. Nyt lähes 80-vuotiaan olisi tultava säännöllisesti hoitoon Helsinkiin. Mikään vastuullinen yritys ei toimi näin.
Sopimus on allekirjoitettu alle viikko sitten ja me omaiset olemme todella huolissamme. Miten asiassa voisi edetä?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.