Päivystävä putkimies voi tulla kalliiksi – laki ei vaadi, että 24/7-palvelua pitää saada heti
Viranomaisen mukaan kodin korjaus- ja huoltopalveluita tarjoavan yrityksen on kerrottava päivystystyön hinta ”oma-aloitteisesti ja ymmärrettävästi”. Mutta mitä käytännössä tarkoittaa, jos yritys kertoo päivystävänsä 24/7?
Jos vesivaraajan putkiliitos pettää viikonloppuna ja vettä tihkuu lattialle, päällimmäinen ajatus on: putkimies paikalle ja heti!
Palvelun hintaa ei tule siinä vaiheessa välttämättä miettineeksi, mutta ehkä kannattaisi.
Moni kuluttaja todennäköisesti etsii apua ensimmäiseksi hakemalla Googlesta. Sen tarjoamista vaihtoehdoista osa on paikallisesti tai valtakunnallisesti toimivia putkiliikkeitä, jotka kertovat päivystävänsä 24/7.
Mutta miten kuluttaja voi luottaa siihen, että päivystävä putkimies todella päivystää? Kun kaupallinen yritys markkinoi kuluttajalle päivystävänsä 24/7, onko sillä velvoite tehdä niin?
24 Center
alustatalous
harhaanjohtava markkinointi
Helpdor
huoltopalvelut
korjauspalvelut
päivystys
putkiliike
Putkimies