Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Kauneusklinikka toimi lainvastaisesti

Julkaistu: 25.09.2017

Kauneusklinikka Ainola on toiminut kuluttajansuojalain vastaisesti tarjottuaan kuluttajille ilmaisia kasvohoitoja. Klinikan ilmaiset hoidot tarkoittivat käytännössä kasvohoitotuotteiden tuote-esittelyä ja myyntitilaisuutta.

Lainvastaisuuden totesi kuluttaja-asiamies noin kuukausi sitten julkaisemassaan ratkaisussa. Yritystä velvoitettiin selkeyttämään markkinointiaan.

Kauneusklinikka oli kertonut kuluttajille puhelimitse, ettei kasvohoitoon osallistuminen velvoita heitä mihinkään. Hoitoon saapuneiden odotettiin kuitenkin tekevän jopa tuhansien eurojen sopimuksen tuotepaketeista ja hoitokäynneistä.

Kauneushoitolan todettiin myös valehdelleen joillekin kuluttajille siitä, että heidän tuttavansa olisivat suositelleet kuluttajille kasvohoitoa. Todellisuudessa mitään tuttavan suositusta ei ollut olemassa.

Kuluttaja-lehti kertoi Kauneusklinikka Ainolan ilmaisista kasvohoidoista elokuun alussa. Jutussa kerrottiin myös joidenkin kuluttajien kokeneen myyntitilanteen painostavana.

Aggressiivinen myynti voi tehdä kaupasta lainvastaisen. Kuluttaja-asiamiehen mukaan yritys ei kuitenkaan tämän osalta rikkonut lakia.

Lue myös: Allergisia reaktiota ja harhaanjohtavaa puhelinmarkkinointia – lakia rikkonut kauneusklinikka jatkaa toimintaansa

Ainola

Desheli

kauneushoito

kauneusklinikka

Kosmetiikka

kosmetologi

Kuluttaja-asiamies

kuluttajaoikeus