Lukijakysymys: Kuinka hinnannoususta pitää ilmoittaa?
Sain Elisalta sähköpostia. Viestin liitteenä oli pdf-tiedosto, jossa kerrottiin, että Elisan Alle euron päivät -palvelu uudistuu. Viesti vaikutti aluksi pelkältä mainokselta. Siinä kerrottiin, että palvelu kattaa huhtikuusta lähtien kotimaan puheluiden lisäksi myös tekstiviestit ja multimediaviestit.
Vasta viestin lopussa kerrottiin, että palvelun uusi hinta on 1,99 euroa kuukaudessa. Palvelun hinta siis nousee! Lopussa kerrottiin myös se, että viestiin pitää reagoida, ellei halua jatkaa palvelun käyttöä.
Kuinka selvästi hinnannoususta pitäisi ilmoittaa? Riittääkö, että muutoksesta kerrotaan liitetiedostossa, jonka avaamiseen tarvitaan erillinen ohjelma?
Elisa
Kuluttajan oikeudet
mainos
sopimus