Paketti ei tullut kotiovelle – kuljetusfirma ei ollut vastuussa hyvityksestä
Kuluttajariitalautakunta linjasi, kenelle korvausvaatimus olisi pitänyt osoittaa.
Julkaistu:
05.08.2025
Kuluttajariitalautakunta linjasi, kenelle korvausvaatimus olisi pitänyt osoittaa.
RIITA
Asiakas tilasi verkkokaupasta tavaraa kotiovelleen. Kuljetusfirma toimitti lähetyksen läheiselle noutopisteelle väittäen, että asiakkaan kotona ei ollut ketään vastaanottamassa lähetystä. Asiakkaan mukaan hän oli kotona koko toimituspäivän. Asiakas vaati 6,20 euron hinnanalennusta.
Kuljetusfirma kiisti vaatimuksen, koska ei näkemyksensä mukaan ollut sopimussuhteessa asiakkaaseen. Sen mielestä asiakkaan piti esittää vaatimuksensa verkkokaupalle, josta hän oli tehnyt tilauksen.
kuljetuspalvelu
Ratkaisuja riitoihin