Leikkiauton toimitus viivästyi – asiakas osti tuotteen kalliimmalla muualta
Asiakas vaati alkuperäistä myyjää korvaamaan hinnanerotuksen, koska tämä ei toimittanut joululahjaksi tarkoitettua leikkikalua ajoissa.
RIITA
Asiakas osti verkkokaupan Black Friday -tarjouksesta joululahjaksi tarkoitetun leikkihevoskuljetusauton 123,99 eurolla. Tuote luvattiin toimittaa joulukuun alussa. 12. joulukuuta myyjä ilmoitti, ettei pysty toimittamaan tuotetta jouluun mennessä. Asiakas purki kaupan ja osti toisesta liikkeestä vastaavan tuotteen 169,90 eurolla. Hän vaati alkuperäiseltä myyjältä vahingonkorvauksena tuotteiden hintaeroa eli 45,91 euroa.
Myyjä kiisti vaatimuksen. Yrityksen mukaan pelkkä toimituksen viivästyminen ei oikeuttanut korvaukseen, koska asiakas oli itse peruuttanut tilauksen. Yritys oli sovintoratkaisuna valmis tarjoamaan asiakkaalle 10 prosentin kompensaation tuotteen ostohinnasta.
Ratkaisuja riitoihin