Pianoa ei toimitettu – luotonantaja kieltäytyi korvaamasta menetystä
Pankki katsoi, että sillä ei ollut suoraa sopimussuhdetta myyjään, koska piano oli maksettu välittäjän kautta.
RIITA
Asiakas tilasi Belgiasta 1 643,77 euron arvoisen digitaalisen pianon, jonka hän maksoi luottokortilla maksunvälittäjän kautta. Pianon toimitus viivästyi usean otteeseen eikä soitin koskaan saapunut myyjän oletetun konkurssin vuoksi. Asiakas vaati luotonantajana toiminutta pankkia palauttamaan pianosta maksetun summan kokonaisuudessaan.
Pankki kiisti vaatimuksen. Se katsoi, ettei sillä ollut suoraa sopimussuhdetta pianon myyjään, koska asiakas oli maksanut pianon maksunvälittäjänä toimineen kolmannen osapuolen kautta.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuluttajan oikeudet
Kuluttajariitalautakunta
piano
pianon toimitus
Ratkaisuja riitoihin