Lukijakysymys: Sähköyhtiö ilmoitti siirtyvänsä sähköiseen asiointiin, mutta voiko se olla ainoa vaihtoehto?
Juuri voimaan tulleet sähkönmyyntiehdot määrittävät asiointia.
Sähköyhtiö Helen ilmoitti, että se siirtyy sähköiseen asiointiin. Asiakkaalla pitäisi olla käytössään sähköposti tai muu digitaalinen asiointikanava. Kuinka monella asiakkaalla, esimerkiksi vanhuksilla tai vammaisilla, on mahdollista saada palvelua tämän muutoksen jälkeen? Joillekin iäkkäille henkilöille on ilmoitettu, että heille on tarjolla kirjastojen ja erilaisten senioripalvelujen kautta opastusta ja tukea sähköiseen asiointiin. Sähköinen asiointi edellyttää myös välineitä, joiden kohdalla rahatilanne voi olla este. Voiko yritys ylipäätään siirtyä pelkästään sähköiseen asiointiin? Entä voiko jotain peruspalvelua, kuten sähköä, tarjoava yhtiö toimia näin?
paperiasiointi
sähköinen asiointi
Sähköyhtiö