Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Gigantin ”ilmainen” tuotevakuutus olikin maksullinen

Julkaistu: 23.04.2024
Gigantin myymälä.

Asiakas luuli tilanneensa tuotteelle maksuttoman vakuutuksen, mutta vakuutus muuttui maksulliseksi kolmen kuukauden kuluttua.

Kodinelektroniikkaketju Gigantin verkkokaupassa asioinut kuluttaja sai epämieluisan yllätyksen otettuaan uuteen älypuhelimeensa tuotevakuutuksen. Gigantti alkoi periä palvelusta kuukausimaksuja, vaikka kuluttaja luuli tilanneensa maksuttoman lisäpalvelun.

Kuluttaja osti syksyllä 2023 Gigantilta Apple iPhone 15 Pro -älypuhelimen. Kauppaan sisältyi kolmen kuukauden maksuton tuote- ja varkausvakuutus. Kolmen kuukauden jälkeen palvelu jatkui maksullisena, ja siitä alettiin periä maksua 16,90 euroa kuukaudessa. Maksut veloitettiin asiakkaan luottokortilta.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

Gigantti

ilmainen tuotevakuutus

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

maksullinen tuotevakuutus

tuotevakuutuksen hinta

Tuotevakuutus