Lukijakysymys: Voiko vanhukselle myydyn palvelun perua?
Kuluttajan läheinen tilasi television Elisa Viihde -paketin, vaikkei ymmärtänyt, mihin sitoutui.
Myyjä sai iäkkään läheiseni tilaamaan liittymien ohella Elisa Viihde -paketin. Hänellä ei ollut käsitystä, mihin suostui. Noin 1,5 vuotta sitten paketti yritettiin perua, koska tarvittavaa laitettakaan ei ollut toimitettu. Peruminen ei onnistunut, mutta saimme laitteen mukaan. Halusimme palauttaa laitteen noin vuosi sitten, koska emme saaneet sitä toimimaan. Liikkeessä sen todettiin olevan kunnossa, eikä sitä suostuttu ottamaan takaisin. Koko ajan viihdepaketista on maksettu kuukausimaksua. Saimme viimein palautettua laitteen kuittia vastaan, kun mainitsin kuluttajasuojasta, mutta sopimusta on yli 200 euron edestä jäljellä. Voiko kaupan purkaa sillä perusteella, että ostajalla ei ole ollut käsitystä, mihin suostui? Voiko rahat saada takautuvasti takaisin?
Elisa Viihde
Liittymä
peruuttamisaika
Peruutusoikeus