Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Saako alennuksen ehtona olla puhelinnumeron tai sähköpostin antaminen?

Julkaistu: 07.12.2022

Jos alennuksen ehtona on henkilötietojen antaminen, kuluttajalle pitää kertoa avoimesti, että kyse on kanta-asiakkuudesta.

Kuluttaja asioi sisustusmyymälässä, jossa myytiin pussilakana-tyynyliina-pakkauksia 40 prosentin alennuksella. Kassalla tuotteen ostajalta kysyttiin nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite – myyjän mukaan alennusta ei tippunut, jos tietoja ei antanut. Liikkeestä poistuttuaan kuluttaja sai tekstiviestin, jossa kerrottiin, että hän on liittynyt yrityksen kanta-asiakas­ohjelmaan.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

henkilötiedot

kanta-asiakas

kuluttajansuojalaki

Markkinointi