Lukijakysymys: Voiko reititinkaupan purkaa?
Netistä tilattu reititin katkaisee laitteiden internetyhteyden, jos laitteita ei käytetä vähään aikaan.
Tilasin verkkokaupasta mobiilireitittimen. Asennuksen jälkeen huomasin, että reititin katkaisi kaikkien siihen liitettyjen laitteiden internetyhteyden, jos laitteita ei käytetty vähään aikaan. Käytännössä jokaisen yön jälkeen reititin piti käynnistää uudelleen yhteyden palauttamiseksi. Palautin tuotteen. Tilalle lähetettiin uusi, samanlainen laite. Mukana oli paperi, jonka mukaan tuotteella on 30 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus. Ilmoitin myyjälle, että uudessa laitteessa on sama vika kuin edellisessä ja pyysin kaupan purkua. Sain heiltä vastauksen, jonka mukaan tilauksen 30 päivän palautusoikeus on päättynyt. Ei kai tilanteessa voi soveltaa alkuperäisen laitteen palautus- ja peruutusaikaa?
Etämyynti
Internet
internetyhteys
mobiilireititin
Palautusoikeus
Peruutusoikeus
reititin
reitittimet