Lippupiste uhmaa kuluttajariitalautakunnan suositusta – ei palauta palvelumaksua, vaikka tapahtuma perutaan
Suosituksen mukaan lipunvälittäjän pitää palauttaa koko lipun hinta, kun tilaisuus joudutaan perumaan. Lippupiste katsoo noudattavansa kuluttajaviranomaisen ohjeita.
Lipunvälittäjä Lippupiste on päättänyt olla noudattamatta Kuluttajariitalautakunnan suositusta, jonka mukaan lipunvälittäjän on palautettava kuluttajalle lipun hinta kokonaisuudessaan, kun tapahtuma peruuntuu tai siirtyy kuluttajasta riippumattomista syistä.
Asia käy ilmi Kuluttajan näkemästä viestinvaihdosta Lippupisteen asiakaspalvelun ja asiakkaan välillä.
Asiakas halusi palauttaa Lippupisteen palvelupisteestä ostamansa liput tapahtumaan, joka siirtyi vuodella eteenpäin koronarajoitusten takia. Asiakas oli maksanut lipuista Lippupisteen veloittaman palvelumaksun.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuluttajariitalautakunta
Lippu
Lippupiste
pääsylippu
Palvelumaksu
Tapahtuma