PURKURAHAA ALENNETTIIN

Kuluttaja katui tekemäänsä, lähes 8 000 euroa maksaneiden huonekalujen tilausta ja peruutti sen parin päivän päästä. Myyjäliike ei ensin hyväksynyt peruutusta. Seuraavaksi se vaati korvausta 20 prosenttia kauppahinnasta. Viimein vaatimus aleni 5 prosenttiin. Tämäkin oli kuluttajan mielestä liikaa. Hänen mielestään maksetun 170 euron piti riittää.

Kuluttajariitalautakunta totesi, että kuluttaja saa peruuttaa tilauksen. Peruuttaminen on kuitenkin sopimusrikkomus, joka oikeuttaa myyjän saamaan kohtuullisen korvauksen aiheutuneesta vahingosta. Liikkeen velvollisuus on yksilöidä, mitä vahinkoa sille on peruuttamisesta aiheutunut. Tässä tapauksessa selvitystä ei ollut muusta vahingosta kuin ylimääräisestä tilauksen peruuttamisesta johtuneesta työstä. Lautakunta piti 250 euron korvausta riittävänä.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.