Peruuntunut reissu tuli kalliiksi

Kuusi matkustajaa oli ostanut matkatoimiston verkkosivuilta lennot Rodokselle. Liput maksoivat yhteensä 3 249,50 euroa. Menolento peruttiin, ja matkustajille tarjottiin uutta lentoa edelliselle päivälle. Päivä ei sopinut heille, joten he peruivat koko matkan. Heille palautettiin vain menolennon osuus, 1 624,70 euroa. Meno- ja paluulennot oli ostettu kahtena erillisenä lentona. Matkustajat eivät mielestään olleet saaneet tästä tietoa ennen lippujen ostamista, joten he vaativat myös paluulennon hintaa palautettavaksi.

Asiassa jäi epäselväksi, oliko matkatoimisto kertonut matkustajille, että meno- ja paluulento olivat erilliset. Jos toimisto ei olisi antanut tätä tietoa asiakkaille, olisi se voinut olla vahingonkorvausvelvollinen. Yleisesti on kuitenkin tiedossa, että lentoja verkossa valittaessa näkyy tieto siitä, mikä lentoyhtiö operoi lennot. Tässä tapauksessa meno- ja paluulennon operoivat eri lentoyhtiöt. Matkustajat olivat siis tienneet, että heillä oli kaksi erillistä lentoa. Toimiston ei tarvinnut korvata paluulennon hintaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.