MATKUSTAJA JÄI RANNALLE

Aamulaiva Tukholmaan lähti ilman matkustajaa, joka ei tiennyt, mihin laivaan lippu oikeutti. Osa seurueesta jätti matkan sikseen, koska odotusaika iltalaivalle oli pitkä. Odottamaan jäänyt matkalainen valitti surkeasta opastuksesta satamassa ja vaati korvausta yhteensä 500 euroa. Summa koostui matka-ajan lyhenemisestä ja lisääntyneistä kustannuksista sekä selvityksen laatimisesta.

Lipun myynyt yritys kertoi, että heidän aikataulussaan kyllä ilmoitetaan, mikä laiva on kysymyksessä. Lisäksi, kun varauksen vahvistuksesta ilmoitetaan puhelimitse, mainitaan myös laiva. Matkustaja oli tullut satamaan liian myöhään ja oli sen vuoksi jäänyt rannalle. Kuluttajariitalautakunta totesi, ettei satama-alueella ollut matkalaisen kaipaamia opasteita, minkä vuoksi hänen oli ollut mentävä terminaaliin kyselemään laivaa. Kuitenkin lautakunta oli sitä mieltä, että matkustaja oli jäänyt laivasta omasta syystään. Hänen olisi pitänyt ymmärtää tulla satamaan aikaisemmin, koska lippujen lunastamiseen satamassa ja auton lastaamiseen autolla matkustettaessa täytyy varata riittävästi aikaa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.