MAINOSTETTU KYLPYLÄ OLIKIN VASTA RAKENTEILLA

Hotellin esitteessä oli mainostettu kylpylää. Kylpyläosasto oli kuitenkin vasta rakenteilla, kun matkailijat majoittuivat hotelliin. Matkan jälkeen asiakkaat vaativat hintaan 20 prosentin alennusta. Matkanjärjestäjän mielestä asiakkailla ei ollut enää oikeutta hyvitykseen, koska he eivät olleet valittaneet asiasta paikan päällä.

Matkanjärjestäjä ei olisi voinut korjata tilannetta matkan aikana, vaikka matkustajat olisivatkin tehneet virheilmoituksen jo hotellissa ollessaan. Siksi asiakkaat eivät menettäneet oikeuttaan vedota virheeseen. Pääsääntö on se, että virheeksi katsottava puute oikeuttaa 10 prosentin hinnanalennukseen valmismatkan hinnasta. Tässäkin tapauksessa se katsottiin sopivaksi hyvitykseksi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.