Myyjä perui tilauksen hintavirheeseen vedoten. Lautakunta katsoi, että myyjän on pidettävä kiinni alkuperäisestä hinnasta tai korvattava hinnanero.
RIITA
Asiakas tilasi verkkokaupasta kahdet kuulokkeet 29 euron kappalehinnalla, sai tilausvahvistuksen ja maksoi tuotteet. Noin viikkoa myöhemmin myyjä peruutti tilauksen ja palautti asiakkaalle rahat, koska kuulokkeiden hinta oli ilmoitettu väärin. Asiakas vaati myyjää toimittamaan kuulokkeet alun perin ilmoitetulla hinnalla. Vaihtoehtoisesti hän vaati 258 euron korvausta niin sanotusta kateostosta eli tilanteesta, jossa hän ostaisi vastaavat kuulokkeet kalliimmalla, koska alkuperäisiä ei toimitettu.
Myyjä kiisti vaatimukset. Sen mukaan tarjoushinnasta oli jäänyt virheellisesti pois numero 1, sillä tarjoushinnan piti olla 129 euroa kappaleelta. Tällä hinnalla myytiin samoja kuulokkeita muun värisinä. Kyse ei myöskään ollut poistoerästä, joten asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää tarjouksen hintavirhe. Myöhemmin myyjä tarjoutui myymään kuulokkeet asiakkaalle 59 euron kappalehinnalla, mutta asiakas ei hyväksynyt sovintoehdotusta.